"Na naszym blogu znajdziesz inspiracje i pomysły,
jak w nietuzinkowy sposób urządzić swoje mieszkanie,
dom czy nawet pokój" - Mieszkaniowe Inspiracje
www.donnamoderna.com

UWAGA – PUŁAPKA! czyli aranżacja wnętrza supermarketu

Aranżacja wnętrza supermarketu to żmudna procedura, ze ściśle określonymi zasadami. Dzięki sprawdzonym trikom, opracowanym przez światowej klasy specjalistów, właścicielom supermarketów udaję się pomnażać zyski. Jak aranżacja wnętrza supermarketu wpływa na naszą potrzebę zakupów? Oto 10 podstawowych trików. 

Specjaliści od merchandisingu, z pomocą psychologów i projektantów wnętrz dokładnie opracowali odpowiednią aranżację wnętrza supermarketu. Robią to tak, aby klient zostawił w sklepie jak największą ilość pieniędzy, a jednocześnie był zadowolony z minionej rozrywki. Już w na parkingu w supermarkecie jesteśmy narażeni na działanie manipulacyjnych sztuczek. Gdy zaś przekroczymy progi sklepu, bodźce zaczynają działać z potrójną siłą. 

mieszkania i domy na portalu gethome.pl

Sprawdź największą bazę nieruchomości w internecie. Oferta mieszkań i domów zaprezentowana na mapie. Tylko oferty unikalne – żadnych duplikatów

1. Wózki

Zastanawialiście się dlaczego w supermarketach jest więcej wygodnych, dużych wózków, niż małych koszyków, a tym bardziej koszyków z kółkami? Oczywiście jest to zamierzone działanie, bowiem duże wózki napełniają się o wiele wolniej niż małe koszyki.

2. Świeże warzywa i owoce

Najczęściej świeże warzywa i owoce znajdują się tuż przy wejściu do sklepu. Ładnie ułożone i często kilka razy dziennie spryskiwane wodą, od razu zachęcają nas do kupna.

 

3. Światło

Dobre oświetlenie półek w supermarkecie sprawi, że szybciej zauważymy produkt, a tym samym istnieje większe prawdopodobieństwo, że zakupimy dobrze widoczny towar. Znaczenie mają również kolory oświetlenia, na przykład lady  chłodnicze z mięsem oświetlane są czerwonym światłem. Dzięki temu produkty wydają się świeższe i atrakcyjniejsze. 

4. Tunele w supermarkecie

Zanim dotrzemy do kasy w supermarkecie musimy trochę pobłądzić. Alejki są na tyle długie, aby klient musiał przebyć jak najdłuższą drogę w poszukiwaniu produktu, a następnie kasy.  W niektórych supermarketach można nawet dostrzec stopy lub strzałki wskazujące kierunek kupowania.

5. Wkładamy do koszyka


Jeśli w supermarkecie ustalony jest kierunek kupowania, możemy się spodziewać, że droższe produkty będą znajdować się po prawej stronie. Oczywiście dlatego, że większość ludzi jest praworęczna, a więc sięga po produkty prawą ręką. 

6. Najdroższe produkty, na wysokości oczu

Po produkty na wysokości oczu sięgamy najczęściej, dlatego na tej wysokości ustawione są najdroższe lub preferowane (przynoszące największy zysk) towary. Badania wykazały, że produkty znajdujące się na poziomie 120 cm – 160 cm generują 60% – 70% obrotu całego regału, dlatego tańsze towary stoją na niższych półkach, do których często trzeba się schylić.

 

7. Żeby nic się nie zmarnowało

Pracownikom supermarketu zależy na tym, aby jak najmniej towaru uległo przeterminowaniu. Dlatego nowa partia produktów jest najczęściej wkładana na sam koniec półki, wszystko po to, żeby klienci kupowali towary z krótszym terminem ważności.

8. Produkty kupujemy w parach

Specjaliści od merchandisingu doskonale wiedzą jakie produkty kupujemy w parach. To dlatego przy stoisku z alkoholem umieszczane są chipsy, paluszki i inne przekąski, które świetnie komponują się np. z piwem.

9. Produkty sezonowe i towar po przecenie

W drodze do kasy na pewno spotkamy przecenione produkty lub sezonowy towar. W zależności od pory roku, na środku głównych alejek znajdziemy produkty z kończącym się terminem ważności, zeszyty czy bożonarodzeniowe ozdoby. 

10. Kupuj w kolejce do kasy

 Kolejną pułapką są drobiazgi przy kasie. Stojąc w kolejce wśród niedrogich, słodkich przyjemności, często z nudów kupujemy kolejny trik specjalistów od wizerunku.   

Zdjęcie profilowe: www.donnamoderna.com