Spośród 250 zgłoszeń z całej Polski jury, składające się z przedstawicieli PKP SA oraz Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, wybrało projekt dwóch studentek. Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska, studentki V roku Wydziału Grafiki ASP w Warszawie zaprojektowały nowoczesne, minimalistyczne logo dla Dworca Centralnego.
W grudniu Dworzec Centralny obchodzi swoje 38. urodziny. Z tej okazji PKP SA wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej zorganizowało konkurs na logo dla jednego z najbardziej rozpoznawalnych obiektów stolicy.
Proste logo Dworca Centralnego swoim minimalistycznym charakterem nawiązuje do punktów na mapie i rozkładów jazdy pociągów. Za projekt nowatorskiego loga Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska otrzymały nagrodę w postaci współpracy z PKP SA o wartości 50 000.
Już za miesiąc będzie można zobaczyć jak nowe logo prezentuje się wśród dworcowej przestrzeni, a także wyposażyć domy w gadżety z linii produktów marketingowych – torby, koszulki, gumki, ołówki, zeszyty i stylowe butelki.
Logo Dworca Centralnego budzi skrajne emocje. Dla jednych jest to toporny, staromodny wzór nawiązujący do stanu polskiej kolei, dla innych nowatorski, podkreślający modny w ostatnich latach styl rodem z PRLu. A Wam podoba się zwycięski projekt loga? Czekam na Wasze opinie.
projekt i zdjęcia znalezione na: www.stgu.pl