Otwieracie lodówkę w poszukiwaniu jogurtu, pomidora, sera czy pomarańczy i nagle okazuje się, że Wasze produkty nie nadają się już do konsumpcji, a Wy zapomnieliście ich wyrzucić? W świecie designu na wszystko można znaleźć rozwiązanie. Projektanci z Chin opracowali naklejki, które w łatwy sposób przypomną Wam o terminach ważności produktów w lodówce.
To w zasadzie magnesy, które umieszczacie na drzwiach własnej lodówki. Każdy z nich określa dany produkt znajdujący się w Naszej spiżarce. Ich działanie jest niezwykle proste. Kupując i wkładając do lodówki sałatę, pamiętacie tylko o tym, aby wcześniej zeskanować jej kod na opakowaniu jednym z magnesów przypisanych do tego produktu. Dzięki temu system wie, że termin ważności tego produktu kończy się przykładowo za 5 dni. Umieszczacie magnes na drzwiach lodówki i obserwujecie zmiany jego koloru. Z początku kiedy produkt jest świeży „naklejka” jest zielona, po upływie kilku dni staje się pomarańczowa, co oznacza, że wkrótce termin ważności sałaty upłynie, by w końcu zmienić kolor na czerwony, tym samym dając jasny przekaz, że produkt nie nadaje się już do spożycia. Rewelacja!
Oczywiście, już wcześniej opisywałam lodówki z podobną, wbudowaną funkcją, jednak problem polegał na tym, że są one wyjątkowo drogie. Magnesy z kolei to rozwiązanie dla każdego, bez konieczności wydawania tysięcy złotych na dodatkowe sprzęty AGD.
Chińczycy podkreślają, że magnesy nie tylko dbają o jakość i świeżość naszych produktów, ale również mają walor edukacyjny, zwłaszcza dla dzieci. I trudno się z tym nie zgodzić. To na pewno ciekawszy sposób nauki dbania o żywność niż codzienne przeglądanie każdego produktu. Nic więc dziwnego, że pomysł nagrodzono na tegorocznym konkursie designu Red Dot.
Jak Wam się podoba?
zdjęcia, produkt: www.yankodesign.com